Wat staat er in een briefing voor een blogartikel?

Als je een copywriter wilt inhuren om een blogartikel voor je te schrijven, dan geldt meestal dat ‘de tijd die nodig is voor het schrijven van het artikel’ de prijs bepaalt. Hoe kun je er nou zelf voor zorgen dat een copywriter zo min mogelijk tijd kwijt is aan het schrijven van het artikel voor jouw website? Hier een tip van een copywriter; ik schrijf veel sneller als de klant een duidelijke briefing aanlevert. Maar.. wat moet er dan in zo’n briefing staan?

Wat staat er zoal in een briefing voor een blogartikel?

  • Voor welke website (of nieuwsbrief of social media kanalen) je wil dat ik ga schrijven.
  • Het onderwerp van het blog. Waar gaat het artikel over?
  • Wie is de doelgroep en wat is het kennisniveau van de lezer?
  • Waar kan ik informatie over het onderwerp vandaan halen?
  • Hoeveel woorden verwacht je? Hoe lang moet het artikel zijn?
  • Wat wil je met het blogartikel bereiken? Informeren of aanzetten tot actie etc.?
  • Welke call-to-actions passen bij dit doel?
  • Welke schrijfstijl wil je dat ik gebruik?
  • Welke interne en/of externe links wil je opgenomen hebben in het artikel?
  • Welke keywords moet ik gebruiken in het blogartikel?
  • Wanneer gaat het project van start en wat is de deadline?

Heb je dit allemaal nog niet in kaart? Dan kunnen we dat ook telefonisch bespreken en samen in kaart brengen voordat ik een offerte maak voor je gewenste blogartikel(en).

Heb je nog geen keywords (zoekwoorden) bedacht voor je blog? Ook daar kan ik je bij helpen. Ik kan een keyword onderzoek voor je uitvoeren of ik kan je tips geven hoe je dit zelf kunt doen. Geef het aan en we bespreken het samen.

Hoe kom je met me in contact? Bel me via 06-14767414 of mail naar laura@laatmijmaarschrijven.nl