Wat kost het om een blogartikel te laten schrijven?

Deze vraag krijg ik als copywriter regelmatig. Vandaar dat ik een overzichtje heb gemaakt van mijn tarieven voor blogartikelen en wat toelichting geef bij hoe deze prijzen tot stand gekomen zijn.

Tarieven

Mijn tarieven liggen tussen de 90 en 140 euro (ex. btw) voor een blogartikel. Wat maakt het verschil:

90 euro:

  • voor een blog van 500-700 woorden waarbij de klant al input aanlevert en een duidelijke briefing heeft.

120 euro:

  • voor een blog van 500-700 woorden waarbij ik zelf aanvullend onderzoek moet doen / me moet verdiepen in het onderwerp.
  • voor een blog van 500-700 woorden in het Engels, waarbij de klant al input aanlevert en een duidelijke briefing heeft.
  • voor een blog van meer dan 700 woorden waarbij de klant al input aanlevert en een duidelijke briefing heeft.

140 euro:

  • voor een blog van 500-700 woorden in het Engels, waarbij ik zelf aanvullend onderzoek moet doen / me moet verdiepen in het onderwerp.
  • voor een blog van 500-700 woorden voor technisch zware of ingewikkelde onderwerpen die onderzoek, overleg en feedback vragen.
  • voor een blog van meer dan 700 woorden waarbij ik zelf aanvullend onderzoek moet doen / me moet verdiepen in het onderwerp.

Prijs = tijd + voorbereiding

De prijs van een blogartikel is dus vooral een combinatie van de tijd die ik er voor nodig heb om te schrijven en de mate van voorbereiding bij de klant. Wil je een blogger of copywriter inschakelen? Dan is een duidelijke briefing de beste manier om een goede prijs te krijgen voor je blogartikel.

Wat staat er zoal in een briefing voor een blogartikel?

  • Voor welke site (of magazine of nieuwsbrief) je wil dat ik ga schrijven.
  • Het onderwerp van het blog. Waar gaat het artikel over?
  • Wie is de doelgroep en wat is het kennisniveau van de lezer?
  • Waar kan ik informatie over het onderwerp vandaan halen?
  • Hoeveel woorden verwacht je? Hoe lang moet het artikel zijn?
  • Wat wil je met het blogartikel bereiken? Informeren of aanzetten tot actie etc.?
  • Welke call-to-actions passen bij dit doel?
  • Welke schrijfstijl wil je dat ik gebruik?
  • Welke interne en/of externe links wil je opgenomen hebben in het artikel?
  • Welke keywords moet ik gebruiken in het blogartikel?
  • Wanneer gaat het project van start en wat is de deadline?

Heb je dit allemaal nog niet in kaart? Dan kunnen we dat ook telefonisch bespreken en samen in kaart brengen voordat ik een offerte maak.

Heb je nog geen keywords bedacht voor je blog? Ook daar kan ik je bij helpen. Ik kan het voor je uitvoeren of ik kan je tips geven hoe je dit zelf kunt doen. Geef het ajb aan bij je offerte aanvraag en we bespreken het samen.

Geef ik korting als je me meerdere blogartikelen laat schrijven?

Nee, dat doe ik niet (meer), want dan snij ik mezelf in de vingers. Dat klinkt pijnlijk en dat is het eigenlijk ook. De kosten voor het schrijven van een blogartikel baseer ik op daadwerkelijk benodigde uren. Het laagste tarief voor een blogartikel is 90 euro omdat ik ook met de ‘wat simpelere’ blogberichten wel 1,5 uur bezig ben. Van opstarten, inlezen, schrijven, nalezen en corrigeren tot opsturen en mogelijke feedback verwerken.

Dus meerdere blogartikelen maken mij niet sneller. Het vergt elke keer weer dezelfde focus op een nieuw onderwerp, product of bedrijf.

Schrijf ik graag blogartikelen?

Ja! Blogartikelen schrijf ik graag. Ik vind het heerlijk om me steeds weer in een ander product, onderwerp, website of bedrijf te verdiepen. Ik schrijf ze dus graag voor je.

Kun je je vinden in mijn tarieven? Dan hoor ik graag van je. Bel naar 06-14767414 of mail naar laura@laatmijmaarschrijven.nl